czwartek, 24 lipca 2014

Nowe zasady

czyli bat na chama.



Powodem do satysfakcji, ba, do dumy, którą dotychczas odczuwałem w związku z prowadzeniem tego bloga, był przede wszystkim poziom Waszych tutaj komentarzy. Czasami bywało ostro, polemicznie, czasami były sympatyczne przekomarzania - ale niemal zawsze na poziomie akceptowalnym wśród ludzi kulturalnych.

Muszę powiedzieć że nawet magistrackie komentarze jako tako trzymały poziom - rzecz jasna nie merytorycznie - ale pozbawione były agresji, mniej więcej trzymały się tematyki poszczególnych wpisów - słowem - nie czułem potrzeby ich eliminowania - tkwią tutaj po dziś dzień. No, ale wówczas do wyborów było jeszcze daleko.


Niestety - od kilku dni ten blog - ale, o ile mogę się zorientować, także inne fora lokalnego internetu, zalewają wręcz, metodą kopiuj-wklej dystrybuowane, anonimowe pomyje.

 Nie będę dawał nikomu satysfakcji i cytował tutaj tego czegoś - zresztą większość z Was miała zapewne do czynienia z próbkami tego rynsztoka w różnych miejscach - w każdym razie zmieniam zasady komentowania u mnie. Od dzisiaj zamykam możliwość anonimowego wypowiadania się. Każdy, kto będzie chciał coś tutaj napisać, będzie musiał włożyć w to odrobinę wysiłku - utworzyć własny profil, stały podpis - takie wpisy nie będą moderowane. Rzecz jasna może się okazać, iż jest to środek niewystarczający dla kilku obsesjonatów - wówczas rozważę możliwość jeszcze bardziej restrykcyjnego traktowania anonimowych wulgarystów.

A tak - jedno wyjaśnienie - co do zasady nie mam oporów by rozmawiać, dyskutować, spierać się z anonimowymi komentatorami - robiłem to w końcu przez przeszło dwa lata. Natomiast nie zamierzam własnoręcznie szuflować cudzego anonimowego gówna z własnego podwórka. Uprzejmie proszę zalewać nim swoje własne.

Przepraszam za dosadny język - po prostu próbuję jakoś zsynchronizować poziom do tych którzy spowodowali rzecz całą - normalnym językiem, gdy próbowałem prosić, tłumaczyć, przekonywać - cóż, nie docierało. Więc może w ten sposób.


P.S Do dnia dzisiejszego łączna suma wszystkich komentarzy na blogu to sześć tysięcy dziewięćdziesiąt sześć. Co najlepiej chyba świadczy o tym że ludziom chciało się, mieli potrzebę wyrażania opinii, dyskutowania, etc. Nie pozwolę tego zepsuć jednemu, może kilku, hmm, niemądrym osobom.

24 komentarze:

  1. Te twoje nowe zasady to uzasadnienie cenzury, jaką od dawna stosujesz. Jaki masz problem z pozostawieniem komentarzy. Przecież masz dość miejsca na blogu. Nie bądź śmieszny bardziej niż nim jesteś. Zobaczymy jak zareagujesz na ten wpis. Co wkurzyło cię, że nie wszyscy pałają do pułkownika taką miłością jak ty i Targosz oraz Wyroba. Co za "świetne" towarzystwo. Niewiele lepsze od magistrackich i Klinowskiego.
    Gładysz jest głupszy niż ustawa przewiduje. Jaki to problem stworzyć anonimowy - by nie powiedzieć, że fałszywy profil, nie da się też zorientować po IP, bo może być zmieniane. Przecież tak robi też płaski, który udoskonalił jednak cenzurę, bo wprowadza komentarze dopiero po ich przeczytaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie oczekuję że będziesz wiedział co znaczy kindersztuba. Nie sądzę też żebyś zdołał pojąć że to miejsce jest inne niż Twoje o nim wyobrażenia - jego atmosferę tworzę wraz z czytelnikami i komentatorami, którzy niekoniecznie mają ochotę na bełkot i wrzask. Zrobię wszystko żeby tak właśnie pozostało - może niszowo ale za to kameralnie, cicho, dorzecznie. Jeżeli Ty czy ktokolwiek inny będzie próbował sztuczek - zrobię tak jak było wczoraj - poświęcę się i będę moderował wszystkie wpisy, niezależnie od źródła ich pochodzenia.

      Usuń
    2. czyli udoskonalisz metody płaskiego w cenzurowaniu. Idź lepiej do roboty, a nie bądź pasożytem

      Usuń
    3. Dziękuję za zobrazowanie przykładem tego o czym napisałem rankiem.

      Usuń
  2. Nikt z normalnych nie będzie tutaj komentował a tylko przyciągniesz swoich przeciwników którzy nagminnie będą zakładać fikcyjne konta tylko po to żeby ci dowalić. To już lepiej dziaduniu moderuj wszystkie komentarze tak jak na inicjatywie. Masz już przykład z janem klinem. Oni są zdeterminowani, całymi dniami nudzą się w urzędzie to stworzenie dowolnego konta zajmie im 5 minut a potok nienawiści będziesz miał wyłącznie od nich. Myślisz że każdy wadowiczanin będzie tworzył jakieś konto żeby coś nawet mądrego napisać? Nigdy w życiu. Za to urzędowe pieski stracą tylko kilka minut. A gdybyś usuwał konsekwentnie głupoty magistrackich to w końcu przestaną tu zaglądać bo się 'obrażą' więc zostanie tylko dobra treść. Przemyśl to dobrze ci radzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, tak też zrobię. Zwłaszcza że już dostałem sygnały od kilku starszych osób, które zwyczajnie nie radzą sobie z tworzeniem internetowych tożsamości.

      Usuń
    2. Najlepiej będąc przy komputerze włączyć komentowanie bez skrępowania i co jakiś czas czyścić śmieci a na noc włączyć pełne zatwierdzanie. Gwarantuję ci że po tygodniu kocisko i jego młodzian dadzą spokój a swoje żale pójdą wylewać do prostytutki i na guziczarni, ale tam nie są anonimowi chociaż się im wydaje że jak zmienią IP to są. No i jak pamiętam to zawsze z głupcami polemizujesz i im odpowiadasz. Po co? Idiotów należy kompletnie olewać. Straci swój czas raz, drugi i chamowi przejdzie.

      Usuń
  3. Nie tylko magistraccy anonimowo komentują w czasem prostacki sposób. Robią tak też szczególnie mocno aktywne ostatnio anonimy z grupy HIHI czyli Hufiec Internetowych Hejterów Inicjatywy. Do tej grupy zaliczam Kamil Mr Mouse, Michał Wódka PB, Fanka Majka no i Doktor Sowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz weszłam tutaj z przyzwyczajenia i powiem ci, że też nie będę tutaj wchodzić, ponieważ nie jestem fanką, a moje inne poglądy dziaduniowi nie odpowiadają, ja nie potrafię i nie chcę krakać jak inni, jeżeli mam inne zdanie, niech tutaj będzie jednolita linia jak to sobie życzy właściciel, z doświadczenia wiem, że cenzura i jednolitość poglądów do niczego dobrego nie doprowadzi.

      Usuń
    2. Wiesz, Maju - przeczytaj Ty może jeszcze raz to co napisałaś, ok?

      Usuń
    3. HIHI czuwa...

      Usuń
    4. Zawsze cię szanowałam, ale to co dzieje się ostatnio bardzo mi się nie podoba, nie chciałabym być traktowana jak natręt na twoim blogu, moim zdaniem za szybko rozpocząłeś przedkampanijną gorączkę, a ludzie są przekorni i jak ktoś coś, kogoś idealizuje postępują zgoła odwrotnie ;)

      Usuń
    5. Więc skup uwagę i wymień rzeczy(sprawy) które nie podobają ci się w moim postępowaniu, ok? Prócz "kampanijnej gorączki", jak to nazywasz.

      Usuń
    6. Wymagasz kultury na blogu i bardzo dobrze, tylko traktujesz obrażanie ludzi, przeciwników politycznych inaczej (M.Klinowski), a mnie podobałoby się, aby niezbyt grzeczne wpisy dotyczące ludzi z innej opcji traktować identycznie jak jak chciałbyś sam być traktowany, oczywiście bez nadmiernej przesady zarówno z jednej jak i drugiej strony, bo nie oto przecież chodzi, aby miałby być sam lukier bez pokrycia ;) Oczywiście znowu nie bierz tego do siebie, chodzi o wpisy gości ;)

      Usuń
    7. W mojej ocenie traktuję wszystkie wpisy identycznie - dopuszczam krytykę, nawet mocną - nie dopuszczam osobistych pojazdów, jawnych kłamstw, insynuacji, wulgaryzmów, etc. Oraz wpisów nie mających niczego wspólnego z tematyką bloga. To prosty klucz - i robię co mogę żeby się go trzymać.

      Usuń
    8. Jeszcze dopisek, gdzie Dziadunio z tamtych lat? 31 grudzień 2012 godzina 9 minut 14
      "Można zablokować komentarze, tylko poco prowadzić wtedy blog, przecież bez interakcji czytelników to tylko wsłuchiwanie się w brzmienie własnego głosu" mam dobrą pamięć, zresztą byłam z tobą na twoim blogu od samego początku : )

      Usuń
    9. Właścicielu dziadunio mam do Ciebie gorąca prośbę. Zadbaj o to by paplanina Majki nie zaśmiecała tego bloga. Zaproś ja na kawę albo i coś mocniejszego ,ale nie zmuszaj nas do czytania tej paplaniny na tym blogu. Dbaj o poziom.

      Usuń
    10. Majka - nie słuchasz. Nieważne jak długo, jak cierpliwie próbuję ci coś tłumaczyć - po prostu nie słuchasz i tyle. Przepraszam, ale więcej prób podejmował nie będę - nie mam aż takiej cierpliwości.

      Przyszłaś tutaj z zarzutem że traktuję Cię źle bo masz inne poglądy - kompletnie nie uzasadniony zarzut. Teraz znów, już po tym jak zmieniłeś zdanie i zarzuciłaś mi coś innego - a ja wyjaśniłem najlepiej jak mogłem - znowu masz pretensje. Uff, mam dość, wybacz. Pisz co sobie chcesz - najpewniej będę to publikował, ale tłumaczyc ci już niczego nie zamierzam. Poddaję się.

      Usuń
    11. Napisałam to jak jeszcze twój wpis się nie ukazał, nie moja wina, ze moderujesz długo, a jak
      będę miała coś do skomentowania to zawsze publikujesz na fb więc twoi czytelnicy tutaj nie będą czytać ;)
      Trochę dziwne, że anonimowcy(15,45) tak dbają o twój blog nie mając nic do powiedzenia oprócz tworzenia wykluczeń ;)

      Usuń
  4. w tym zacietrzewieniu usunąłeś komentarz osoby, która ci sprzyjała, a wystarczyło mój. Postąpiłeś też wbrew swoim regułom. Ja się zalogowałem, więc moja anonimowość jest typowa dla reguł internetu. Ty wprowadzasz własne - masz prawo, ale nie deklaruj się jako zwolennik jakiegokolwiek dialogu, tylko klaki i przytakiwania.
    Po sprawie stowarzyszeń, szpitala dałeś kolejny raz ciała. Mam nadzieję, że cię nie wybiorą mieszkańcy. A stanie się tak, bo mają dość zdrowego rozsądku, którego tobie brakuje.
    Pozdrawiam usłużnegokazka za jego wyjątkowo nietrafne sądy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz jaką przyjemną odmianą jest Twoje twierdzenie że to mieszkańcy będą decydowali o tym czy powierzyć mi funkcję radnego czy nie. Takich wpisów mogę ci opublikować tysiąc ;)

      Co do zasad - udowodniłeś że dla chamstwa nie są żadną przeszkodą te które wprowadziłem(starałem się po prostu żeby były możliwie najmniej dolegliwe dla moich normalnych czytelników) - więc je zmieniłem. Przez jakiś czas ci, którzy przychodzą tu wymieniać poglądy, będą musieli pogodzić się z niewielkim opóźnieniem publikacji ich komentarzy - kibolstwo niech idzie wrzeszczeć na błonia. Tyle. Ponownie - to czytelnicy ocenią czy jestem Wielkim Cenzorem - czy po prostu pogoniłem stąd tych którzy psują powietrze.

      Usuń
    2. Witajcie.
      Viktoria Cross sie mnię udało SAMEMU cóś od g-maila odzyskać,ale to jest mało powiedzieć "ciężkie".Może jak se trochę popiszę to ... daj Bóg.
      Dziadunio masz rację.Ostatnio się ciężkawo czytało posty.
      Nie wiem jak się wylogować i ponownie zalogować,ale jak mawiała ŚW.P.prof.Maria Sarnicka: "Co żeśmy mieli.. Aaaa.. Dobrą pamięć żeśmy mieli".
      Miłego Wieczoru tyż Staszek.

      Usuń
  5. Gratulacje dla Mai Majki za wygranie już dwóch etapów w Tour de France :)
    Dzisiaj liczę na kolejny sukces :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witajcie.
    Czy wiesz Waszmość ile muszę wykonać kliknięć i logowań aby cokolwiek napisać ?
    Zanczit dość.
    Miłej Nocy tyż Staszek.
    P.S.I tak poprzedniego wpisu brak.No to nie śpij i moderuj se.

    OdpowiedzUsuń