piątek, 21 czerwca 2013

Pamiętacie słowo próżniak?

Wiecie że dość sporo czasu i myśli poświęcam lokalnemu samorządowi. I kto wie czy nie  w związku z tym przypomniało mi się, dawno, bardzo dawno nie słyszane, ani nie używane przeze mnie słowo - próżniak. Młodsi pewnie w ogóle nigdy nie słyszeli go w użyciu - niektórzy znowu zdążyli zapomnieć, co ono oznacza.

Dla przypomnienia więc - próżniak, jak podają słowniki wyrazów bliskoznacznych to mniej więcej tyle samo co :

miglanc, nygus, bumelant, leniuch, leser, leń, nierób, obibok, ospalec, wałkoń,darmozjad, pasożyt,
truteń, hultaj, nicpoń, wisus,łobuz, drań, bizun, leniwiec, sęp, bęcwał, birbant, pasibrzuch, lump, łapserdak, markierant, obijacz, pieczeniarz.

A wy? Przychodzą wam czasem do głowy takie stare, od dawna nieużywane słowa?  :)

5 komentarzy:

  1. Genialne!
    Jeden z radnych jest osobą niepewnej konduity
    .
    .
    .
    .
    motyla noga.


    http://www.fakt.pl/Motyla-noga-Lista-przeklenstw-wg-ksiezy-,artykuly,137257,1.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj.
      Kieeedyś wobec (niedo)rzecznika w internecie użyłem określenie "słońce Wadowic" w odniesieniu oczywizda do "słońca Karpat".
      Brak tego w onym "słowniku słów zakazanych".
      Miłego Dnia tyż Staszek.

      Usuń
  2. Do bólu prawdziwy rys osobowy Klinowskiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiewiórku z parku miejsku24 czerwca 2013 13:59

      Przeciętna wiewiórka z "parku miejsku" wykazuje większy stopień inteligencji od ciebie urzędzasie.

      Usuń
  3. Do synonimów słowa próżniak w danym słownictwie dodałabym: łuszczybochenek. Spotkałam się z tym słowem w krzyżówce, ale co się go naszukałam, to moje :)

    OdpowiedzUsuń